tirsdag 21. april 2015

21.04.15 trøttingpositivitetsblogger....

Det jeg synes er vanskelig med blogging er at det tar tid, og tid har jeg ikke nok av.
Og denne positivitetsbloggen bør jo skrives på slutten av dagen, og da er jeg så himla trøtt. Kanskje fordi slutten av dagen alltid kommer  så sent, og da har man vært i gang siden kl. 06:00?
Ja, jeg er en trøtting!

Skal jeg skrive morgenen etter så har jeg ofte allerede fått hukommelsestap - hva var det egentlig vi gjorde i går?

Så bare så det er sagt - vi trener nesten hver dag :-)
Men i helgen ble det minimalt, ikke verdt å nevne. Sto på loppemarked fra tidlig til sent, og da var det dessverre ikke så mye energi igjen.

Eller, en 15 minutters låveøkt ble det, men hva i alle dager jeg drev på med da husker jeg faktisk ikke... Søndag ble det ikke trening, bare korte turer - jeg var helt ferdig...

I går, mandag, jobbet vi videre med teppet på jordet. Litt agility og litt innkalling. Flink som bare det :-)
I tillegg var Müsli med på passeringskurs der hun var figurant. Grei nok der også, men mye på snusern for tiden, og markerer oppå ting, altså i høyden. Hun er nesten mer opptatt av å snuse og markere enn hannhundene jeg tidligere har hatt.. Krysser fingrene for at det IKKE er ny løpetid på gang. Hun hadde i januar/februar, og jeg synes det var veldig bra med 10 mnd. mellom de to første.

I dag har begge hundene fått gå spor. Vi var sammen med Mona på Skollenborg og la spor for alle 4 hundene. 2 hver. Ett ferskt med person i enden (himmelrike å komme i mål :-)) og ett som lå over lunsj med gjenstand i enden. I det første var det ikke gjenstander i sporet.

Begge mine var langt grundigere når de underveis fant og plukket gjenstander. Hjalp også selvsagt at sporet var litt eldre. Jack ble fornøyd da han fant en leke i slutten, mens Müsli helst ville ha sporet videre.



I ettermiddag var vi ved hundeklubben. Først tur og lek med onkel Ollie,og så litt freestyletrening. Dvs, da vi hadde møte i freestylegruppen ble det lite trening. 15 minutter for Müsli, da jeg måtte dra rett etter møtet. Men, møtetrening er jo også sunt, spesielt når Trude og Ollie satt rett overfor Müsli og meg. Favorittmennesket "mormor" og favoritthunden.

Vi fikk trent litt på å kjede sammen tre øvelser, dvs. 2 som gikk bra - den tredje satt litt dårlig i dag - så der kom vi ikke i mål.

Bra møte med freestylegruppen som lover bra i forhold til treningen i vår. Satser på at alle deltakerne husker på hva vi er blitt ening om slik at vi får hjulpet hverandre mot målene de enkelte har for sesongen :-)

Så joda, jeg ser positivt på treningen fremover - og uansett har jeg verdens herligste snuppelur på 4 ben!
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar