fredag 1. mai 2015

1.5.2015: A - hofter og åpning av "Hundejordet"

 
Müsli har tatt HD røntgen - og resultatene er lagt ut på NKK's sider. Jeg fikk selv se bildene, og var vel ikke i tvil om at det IKKE var A-hofter.
Men, hva kan jeg om sånt? For på NKK's sider står det A! Måtte høre hva veterinæren som tok bildene sa før jeg gikk ut med det, for selv NKK kan jo gjøre en feil. Men veterinæren sa at jeg skulle stole på NKK her - og gratulerte meg med resultatet :-)
 
 
 
Så da er hoftene til frøken fryd godkjent for det vi skulle ha lyst til å holde på med av aktiviteter i fremtiden :-)
 
Jeg har kuttet ned på kursvirksomheten til Hund i Fokus, og har derfor et stor jorde som ikke er så mye brukt. Jeg har av den grunn startet Hundejordet Hund i Fokus for at andre skal få mulighet til å trene og sosialisere hundene sine på et inngjerdet området.
  
 
 
 
Det positive med det for meg, er at Müsli og jeg kan få litt mer trening med forstyrrelser :-) Enten at vi trener samtidig med andre, eller bare jobber litt på veien mens det er aktivitet på jordet. 
 
 
Den første brukeren av Hundejordet var Doffen
 

I dag var første dagen Hundejordet var åpent, og to fine, glade hunder benyttet seg av tilbudet. Først Doffen og hans eiere, deretter Mira og hennes eier.

Mira og Tove er gamle kjente av Müsli, Jack og meg - så da fikk Müsli trene litt sammen med henne. Dessverre så mener Müsli fortsatt at lek med andre hunder er viktigere enn trening med meg, så hun fikk ha på langline. Tove er en forståelsesfull dame, så hun taklet bra at Müsli et par ganger kom litt vel nær.
Jeg fikk til slutt motivasjonen hennes høy nok til at vi klarte å trene uten at hun ville løpe til Mira. Høy forsterkningsfrekvens, og forstrekning ved bruk av ballkast og dralek.

Vi avsluttet da vi var på topp - og Müsli og Mira fikk 10 minutter med lek før vi gikk inn.
Nok en gang, jeg filmer og fotograferer for lite. De to hadde et par uenigheter, og da kommuniserte de veldig tydelig med hverandre, noe som hadde vært topp å få på film!

Kveldstur med båndtrening og kontakt tett på hestene som spiste kveldsmat - og innkallingstrening på jordet og grusveien, samt en liten 10 minutters avslutning med trikstrening på låven.

Fortsatt må enkelte av øvelsene i freestyleprogrammet befestes bedre før hun er klar for å sette sammen lange sekvenser, og etter at vi har kjedet en del i det siste ser jeg at jeg nå må fokusere mer å sikre enkeltøvelser igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar